tirsdag 7. september 2010

leeenge siden sist

Nå er det veldig lenge siden jeg har oppdatert bloggen.
Har nesten fått ferdig stua. Det er en del småting som gjenstår, men det må vente til jeg får litt mer penger. Det er ikke bare bare å pusse opp på én lønning. Men men.. gøy er det likevel.

Her er hvertfall bilder av stua så langt.







Der spisestua sto tidligere, har jeg nå laget meg en liten tv-krok. Det er så greit å ha en krok å rote i, som ikke er synlig så fort man kommer inn på stua ;)
Listene rundt kanten skal selvfølgelig byttes. Skal kjøpe ferdigmalte lister, sånn som det er i resten av huset, må bare vente på lønning først. :S 



Lampa i taket skal også byttes etterhvert. Jeg vet bare ikke hva jeg vil ha der. Det er så mye å velge mellom og jeg klarer ikke å bestemme meg. 

Jeg har lenge vært på utkikk etter nye gardiner til stuevinduene. Har lett over alt, uten å finne det. Men da jeg var hjemme i Bjugn i sommer, var jeg på butikken til min tante. Der hadde hun det perfekte stoffet. Billig var det ikke, men vel verd det. Skal se om jeg finner navnet senere, husker det ikke nå.
Må innrømme at jeg synes det var veldig koselig å sitte å sy gardiner en sen sommerkveld. Var litt kronglete å sy på gullborden på det tynne stoffet, men synes det ble veldig fint tilslutt :)




Og igjen er det et problem med belysning.... Jeg klarer som sagt ikke å bestemme meg for hva jeg vil ha, så derfor henge lampettene fra de gamle eierne her enda. 

I sommer da Marius var på besøk, bestemte vi oss for å isolere taket i vinterhagen. Godt å få litt hjelp etter å ha pusset opp alt alene tidligere. Mari og Marius hjalp meg med isolering, og så kom mamma og hjalp meg med å legge panel etterpå. 







Da de var dratt, bestemte jeg meg for å gjøre det samme med veggene også. Veggene er ferdig isolert og jeg har lagt panel. Nå gjenstår bare å legge på lister. (Enda en ting som må vente til lønning)


1 kommentar:

  1. Så koselig med oppdatering:)
    Jeg er så imponert over alt du får til.

    SvarSlett